Tuesday, November 30, 2010

Kenapa Aku Suka Berblogging????

Salam Satu Malaysia

Entry ini kali ni aku nak xplain napa aku suka berblogging?Cer korang baca kat sini..kalau rajin baca,kalau malas pergi buat kerja.Actually, haku ni suka la membaca satu blog yang agak femes!!sapa la xkenal mak merah the blogger kan... haku follow dia punyer blog since 2008 lagi.Masa mula2 masul keja dulu.Dari situ la bermulanya titik hitam ku berblog(cewahh..titik hitam kerrr?).Dulu la kan...sekarang nan hado nyer masa lepak2 santai2 kat pejabat, digunakan sebaik mungkinn tu beb untuk buat kerja..kalu x, ko tdo la pejabat sorang2 shamira oii..keje ko banyak melambak tu sapa nak buat???



  • First skali, Blog ni adalah hak peribadi seseorang.kita tulis apa sahaja yg kita rasa sama ada sedih,gembira,marah,kecewa dan macam2. Aku tulis blog ni bukan la berniat nak tunjuk bagus waima nak tunjuk best kat korang tentang kehidupan aku.No!No!No!(sambil angkat jari telunjuk goyang2).Aku tulis ni untuk saje suka2,xder kena mengena pun ngn sesapa!Diulang suara, TIADA KENA MENGENA NGN SESIAPA. Niat dihati tu nak jadi penulis novel, tapi cam terpikir lak...sape la nak baca novel aku nanti kan???terus la cancel niat yang suci murni tu...


  • Sebab musabab yang kedua: Malu la skit weh, kita yang tua bangka dan dewasa yang reti pasai computer dan internet ni xder blog?Oh tidak boleh trima kenyataan tu..Xkan la nak menjadi frog under coconut shield!!kan!kan!Budak2 sekolah rendah,menengah pun ada blog.Agak termalu dan terbotoi jugak bila anak buah tanya.."maklang ader blog?"(Pertanyaan dengan penuh memek muka yang agak best,coz dlm hati mesti maklang haku ni xder blog!!yes!yes!satu kredit utk aku!dapat jugak potong satu kemajuan teknologi dari maklang haku).Kes kena soal camtu la nak xnak aku rodek jugak menatang ni dan terciptanya blog haku ni...kihkihkih.Pesanan hak khidmat masyarakat: Jgn meniru sikap saya yg ni. Kurang Bagus!!!Xnak mengaku kalah dengan budak kecik..


  • Last but not least, dengan berblog ni la aku dapat mengisi masa terluang haku samada dalam perjalanan dari perlis ke shah alam ke putrajaya ke perlis xkisah la kemana saja asalkan aku bleh access internet masa dlm perjalanan...sebab tu la aku slalu usung lappy aku.bleh ja hapdate bila ada masa lapang. Lagi satu,bila aku dapat tulis blog, aku rasa satu keseronokan sbb xsemua kita akan ingt kisah kehidupan kita smpai bila2. Dengan adanya blog ni, aku dapat la baca balik nanti bila haku tua nanti..(Dah tua2 pun nak berblog lagi ke?). Haish...bawak2 la pergi masjid sama oiii...

Tu je la the reason bak kata Hoobastank, why i like blogging!!!Sekian...

No comments: