Wednesday, August 12, 2009

New Life Here.....

Jam 8pg aku dah datang utk lapor diri...bery2 excited u know coz this is my first time to be a part of rakyat perlis yg berkerja di perlis....cewahhhhh!!!tapi bila langkah masuk je!!!!eh2..betul ke ni pejabat yg aku kena lapor diri?ke haku dah salah masuk?nape semua pandang semacam je!!!!aku lupa pakai kain ke?ke lipstick aku comot ke eyeshadow aku sebelah hijau sebelah pink..haaa sudahhh!!!!tapi dengan penuh ayu dan machonya...aku jalan buat xreti je utk jumpa cc pentadbiran.mcm2 la cc terang berkenaan keja kat sini..aku dengar mcm xdengar je.mintakk maaf puan, saya baru sampai pg td dari putrajya,sebab tu rasa mcm diri di awangan...ckp dlm hati je la kan!!xberani nak luahkan tkut.."hamboiiiiiiiii baru arini keja dh mcm2 peel!!!!".lepas tu aku dibawa jumpa bos besar di tingkat satu..baik dan lemah lembut ja orgnya...aku tersenyum2 bila tgk lelaki ni sbb aku teringat sorang kwn di MOF dulu..sebijik dan sepattern mcm yg ada didepan aku skrg cuma bezanya dia berpangkat..sama jugak situasinya..diterangkan serba skit berkenaan tempat baru ku. lepas jumpa bos besar.aku dibawa jumpa second bos plak.haaaa kat sini bykla penerangan dibagi..aku mcm blurrr xtau apaalaaa yg dia ni ckp!!!tapi utk tidak mengecewakannya,aku buat2 la reti padahal apapun xtau...sekali tgk senarai tugas yg dia bagi..makkkaihhhhh!!!!!bleh tebalikk kerusi sbb terkejutt!!!"incik,betul ke ni keja2 saya!!!xsalah ke?".gilaaaaaaaaa aihhhh...masa kat putrajya dulu, keja aku ada 4 je dlm list tapi ni dlm list ada SEPULUHHHHHH!!!!!bleh darah tinggi nii..aku pun terima la dengan rela dan tabah mana la tauuu..kot2 aku jadi bos ka satu hari nanti,atleast aku dah tauu apa itu tugas di bahagian kewangan..***ayat sedapkan hati sebenarnya...huhuhu..so bermulalah kehidupan ku di sini...Have a Great Dayy!!!

No comments: