Friday, December 9, 2011

Stresss la omakkkk...

Hye u oallss...



Sori la aku xsempat nak hapdate blog aku ni..kepada readers yang rajin jenguk blog aku ni tima kasih la bebanyak...tanpa korang siapalah aku!!!cewaahhh ayat artis la pulak..


Minggu ni aku amatlah stress yang amat...manakan nak siapkan assignment coz aku ada kelas on 11hb Disember. Dah la kelas seharian dari 830pagi sampai la 630ptg..hadoiiii haiii...4 test, 3 assignment...test tu plak teori siap didatangkan ngn package lagi ada pulak calculation..No open book kay!!!adoyaiiii...tang mana la aku nak buat semua tu..balik keja pun dah malam.sampai umah ja kena settle keja umah dulu mengemas membasuh menyapu...tup2 dah penat, terus tdo..tapi tu jalan yang telah aku pilih. Nak x nak aku kena teruskan jugak...


Keja kat pejabat plak mggu ni mmg menguji kesabaran la sbb mcm2 report HQ mintak..Ya Allah berilah aku kekuatan utk menempuh segala dugaan yang KAU berikan. Tahap kesabaran pun boleh goyang klau mcmni. Korang2 yang penah bekerja dibahagian kewangan, mereka2 akan tau macamna kesibukannya menjelang Disember setiap tahun.. Panadol 8 papan pun xcukup nak dibandingkan pening pala yang akan dihadapi..Aku mcm taknak dah bukak emel jabatan..bukak ja emel..ayat pertama yg appear "sila sediaka......".oh tidakkkk!!!yang korang bagi semalam pun xsempat siap lagi,arini korang mintak report lain plak...tu report melalui emel..xmasuk lagi report yg diminta melalui phone...rasa mcm nak ja cabut wayar tepon tu..jgnla kasi HQ call cari aku... Bila badan kita dah letih dengan urusan dipejabat..otak byk digunakan untuk memikir...badan pun jd xbermaya.Camna la nak siapkan assignment pada mlm hari..asal bukak je buku..membongkang tdo..penat wehhh...sedar2 dah 630pagi hari besoknya...hadoiiii...


Nasib la aku ni mempunyai abah yang memahami keadaan anak dia..abah aku la byk uruskan makan minum mak aku yang telah 5tahun menghidap penyakit stroke...jalan xleh gi toilet sendiri pun xleh tapi mak aku seorang yang kuat semangat...dia boleh suap makanan sendiri mengunakan tgn kiri....Bila tgk senyuman mak aku ja...aku jadi kuat utk harungi liku2 hidup yng xpenah abis diduga ini...


Aku jugak dihadiahkan kawan2 yang memahami kesibukan tugas aku dipejabat. Dengan adanya mereka, dapat jugaklah meringankan tugas2 aku. MAKASIH bebanyak kwn2..Setiap yang berlaku ada jalan yang telah dipermudahkan oleh Allah...aku juga mempunyai bos2 yang amat memahami kisah hidup aku yang amat pack jadual ni.TIMA KASIH semua...


Pada si dia yang amat memahami tugas dan karier aku yang sememangnya amat sibuk dengan laporan2 ni...MAKASIH jugak...




TANPA KALIAN SEMUA...aku xkan berdiri sekuat ini!!!

No comments: