Wednesday, February 8, 2012

Marahkan Signage!!!

hye org2 Putrajaya, Selangor dan Kuala Lumpur!!!best la korang dapat cuti Thaipusam...aku kat sini mana cuti ohh...Perlis xamik Thaipusam.Klau tak...alangkah bahagianya dapat cuti 5 hari..abaikan je la cik mira,semua tu mimpi!!!bersyukur la dapat 4 hari cuti..ok2 syukur2!!!hihihi

Lunch hour semalam, aku gi la lunch bersama si dia...cewahh!!!dapat call:-

si dia: jomm!!!gi lunch..
aku:eh maner boleh, org baru masuk keje ni..walhal time tu dah kul 12tghari. Yang dikatakan baru masuk tu sebab awal2 pagi aku kena gi Jabatan Akauntan dulu, print report bagai..
si dia: ala..lapar ni!!!
aku:urmmm klau kul 1, bole la nak kluar!!!kul 1 sharp hokeh!!
si dia: ha okkk...

setengah jam kemudian....line clear utk lari kluar awal 5 minit.hihihi
aku:hah maner, jommm lahh!!!
si dia:ada ni kat luar, camner nak masuk...ader guard!!nak jawab ape?
aku: ala cakap je la nak masuk imigresen.
si dia:ha okk...ok semedang!!!

15minit kemudian...

mcm penah ku lihat keta tu ngn number plat tu...ape dia buat kat pagar sebelah...


aku:ehhh youuu...ape youu buat kat pagar Jabatan Pertahanan tu?
si dia: larrr..boleh pulak tanya, nak gi amik you la.
aku:heiiii...kiter kat imigresen la bukan kat Jabatan Pertahanan...dah tu nape you dok main marry go round dlm pagar tu?


si dia:ala ye ke?bukan bangunan ni ke?
aku:eh tak2...imigresen bangunan coklat belakang ni, you kena kluar balik...u dh salah pagar tu..
si dia:dah tu camner ni nak kluar?eh2..ader ke pulak soalan mcm tu dia tnye aku...


aku:kluar ikut pintu you masuk tadi la...
si dia:ok2


5 minit kemudian


si dia: haish..lain kali letak la signage!!!nak salahkan signage pulak.walhal masa call td dh gtau bangunan coklat...bukan warna oren..


aku:hahahahahaha


si dia:gelak2....tau tak malu kat org JPAM jaga pintu masuk tu..nak plak member sendiri yg jaga pintu gi tnya pulak.."hang nak pi mana weh".nak tak nak kena la gtau IMIGRESEN!!!maluuuunyaaaa.....member tu plak gi jwb "salah bangunan ni, bangunan belakang...hang kena keluaq balik".




HAHAHAHAHAHAHA


p/s:malu bertanya sesat jalan...

2 comments:

nur said...

hahaha.. no comment (gelak je mampu)

miamyra said...

hahahaha